Saturday, November 29, 2014

Zawanah Dah Kahwinnnnnn

   

selamat pengantin baru dear

Yyeayyyy hari ini 29 NOVEMBER 2014 adalah satu hari yang sangat bermakna buat kawan aku bernama ZAWANAH ZARIFAH BINTI CHUMI. Haaa mungkin ada yang pelik dengan nama bapak dia  kan? Bapak dia muallaf lah. Actually today was her wedding. So sad I can't attend her wedding. For you guys punya info dia adalah kawan kita orang yang sama-sama membesar dari form one sampai form five yang first being a madam ok. Ada je sebelum dia tapi sama ada orang tu bukan dari form one dengan kita orang or dia dah keluar before dia habis form five dengan kita orang.

Ntah mungkin sebab kami rapat aku terasa sangat tak dapat attend majlis dia. Yalah kami ni bukannlah best friend sangat pun. Tapi boleh lah. Budak asrama la katakan. Satu batch kami kenal dan rapat. Haa benda ni only for budak asrama tau. Kalau sekolah harian boleh jadi satu batch tapi tak kenal. Itula ukuwah yang terbina kalau kita duduk asrama. 

Memandangkan aku nak sangat attend majlis dia aku pun buat-buatlah macam aku ni attend majlis dia. Kawan-kawan sekolah aku kata nak pakai baju tema hitam. So you guys tahu what I did today? At 7 pm waktu Malaysia ( 1pm waktu Egypt) which is masa majlis dia kat Malaysia aku dengan penuh semangat pakai baju tema hitam dan melawa-lawa seolah-olah aku nak g majlis dia. Sedih ooooo. Pastu wat sikit video untuk dia. Tak naklah share video tu sebab tak ada kepentingan punnnnn. Apa yang penting the content of the video just ucapan selamat for her and warning for her husband.Heheh tak dalah warning pun. Just minta dia be the best and the the great for he. Always make her happy. Tu je.

Lepas tu seharian suntuk aku dok menghadap gambar-gambar kawan aku yang dapat attend. Serius aku jeles tahap dewa. Tapi tak pa di sebalik jealous tu aku happy dan bersyukur satu kawan aku dah kahwin. Dah makin sempurna ibadah dia. Hmmm mungkin ada yang cakap apasal plak ibadah dia makin sempurna?Kenapa kalau tak kahwin tak sempurna ka?Haa meh aku cerita sikit.

Aku tak berapa nak ingat sapa imam yang aku baca ni. Tapi cerita dia lebih kurang macam ni.Imam ni dia di ajak lawan berdebat dengan seorang yang melawan agama. Debat punya debat akhirnya imam tu menang.(for surelah.Kan Allah dah janji sapa yang membela Islam pasti akan memang).So musuh islam  tu pun tak puas hati.So dia pun perangkap lah imam tu dengan cakap yang ibadah dia lagi bagus dari imam tu punya ibadah. Then imam tu tak menjawab malah dia mengiyakan.So orang ramai pun tak puas hati kenapa plak ibadah seorang imam yang mereka hormati tidak setanding dengan ibadah musuh islam ni. Lastly imam tu pun bagi tahulah ibadah si mush islam ni lagi bagus sebab dia tu dah berkahwin sedangkan imam tu belum. So itula dia sebabnya kenapa aku cakap ibadah Zawanah lagi sempurna dari ibadah aku.

Ok berbalik pada Zawanah. Aku pun send lah gambar aku berpakaian mengikut tema dan video selamat aku untuk dia melalui wasep.Korang faham-faham jela orang kalau dah kahwin tak denya ada masa nak g cek wasep. Inikan lagi nak membalas.Memang tak la.So aku pun bajet esok or lusalah la kot baru dia reply.Itu pun kalau dia reply. Tapiiiiii usai aku selesai solat isyak masuk mesej wasep. FROM ZAWANAH.What?????????Seriuously? Biar betik she replying me today? So terharu. Dia ucap thanks and terharu dengan video aku.Tapi actually aku lagi terharu dia boleh reply mesej aku pada hari tu juga THANKS ZAWANAH.

Hhhmmm lepas ni tak de da orang yang sudi layan aku bila aku stress study. Tak de da orang yang boleh jawab soalan-soalan aku masa aku attachment. Tak de da orang yang sudi panggil aku darling. Apa-apa pun kita STILL KAWAN KAN WANA? Oklah Wana pun mesti dah nak tido.Dia mesti penat. 

SELAMAT PENGANTIN BARU ZAWANAH. Ni aku nak bebel sikit ni. 

To Zawanah...
Ko dah jadi isteri orang.Syurga ko dah berpindah dari ibu ko kepada suami ko. So apa-apa lepas ni suami is number one.Yes memang susah untuk kita nak tukar dari ibu yang dah besarkan kita kepada seseorang yang  baru je berapa bulan or tahun kita kenal. Tapi itula hakikatnya. Gembirakan suami ko setiap masa. Biar penat macam mana jangan pernah abaikan tanggungjawab ko sebagai isteri. Masak tu kalau boleh biar air tangan ko.Tak dapat nak wat setiap hari seminggu sekali pun jadilah.Apa-apa masalah or tak puasa hati bincang elok-elok. Janagn diammmmmm jak sampai husband ko pun tak tahu apa silap dia.Tambahkan sentiasa ilmu di dada sebab ko bakal dapat anak.Didikan pertama untuk anak-anak ko adalah dari ko sendiiri.So kalau ko nak anak ko banyak ilmu ko yang kena banyak ilmu dulu. Tapi lepas kahwin ni jangan jadi orang yang terlalu bergantung harap dengan suami.Be independent women. Apa yang ko mampu wat sendiri ko wat la sendiri. Mudahkan suami ko.Hhhmm ni jak kot. Aku ni cakap macam ni takut plak nanti aku yang tak dapat apply kan dalam hidup aku,..

To Zawanah's Husband(sorry tak ingat nama).....
Awak bertuah dapat isteri sebaik Zawanah. Sepanjang saya kenal isteri awak dia seorang kawan dan anak yang baik.Dia cuba sedaya upaya untuk menggembirakan orang di sekeliling dia. So memang confirm 100% dia akan menggembirakan awak.Even dia tak berjaya menggembirakan awak satu hari nanti tapi percaya dia TELAH BERUSAHA KE ARAH ITU. So tolonglah jangan buat dia sedih. Dia sebelum ni happy dengan kehidupan dia.Harapnya lepas kahwin ni hidup dia bertambah happy. Please be  someone yang betul-betul boleh jaga dia. Jaga dia di dunia dan akhirat. Jadi seseorang yang mampu buat dia senyum setiap hari sama ada di dunia dan akhirat. Kalau ada masalah or silap dia tegur elok-elok. Awak doktor so bermakna awak seorang yang bijak pandai. Jadi awak mesti pandai menyelesaikan setiap masalah yang akan datang.Lastly tolonglah jadilalh suami yang terbaik buat Zawanah Zarifah ,ayah yang baik buat anak-anak Zawanah Zarifah dan ketua keluarga yang baik buat keluarga Zawanah Zarifah kerana saya yakin Allah telah mengirimkan awak dalam hidup dia kerana awaklah yang terbaik buat Zawanah Zarifah. 

Wana.... macam mau menitik air mata ku tulis benda ni. Semoga ko bahagia ya kawanku. Nah hadiah untuk ko




Wana try your best to be ISTERI SOLEHAH k

No comments:

Post a Comment