Tuesday, June 24, 2014

JIKA AKU HARUS MATI HARI INI

1. biarlah aku sempat menjadi hamba Allah yang bertakwa
2. biarlah aku sempat mati dalam keadaan syahid
3. biarlah aku sempat meningkatkan iman ku
4. biarlah aku sempat berasa bergetar dadaku tatkala mendengar kalimah Allah
5. biarlah aku sempat menitiskan air mata tatkala mendengar nama Rasulullah
6. biarlah aku sempat merasakan jijik untuk melakukan dosa
7 .biarlah aku sempat menjadikan al Quran sebagai novel cinta ku
8. biarlah aku sempat menjadikan Qiyamulail sebagai rutin malam ku
9. biarlah aku sempat melaksanakan segala nazarku
10biarlah aku sempat menjejakkan kaki ke tanah suci Makkah
11.biarlah aku sempat membalas budi semua orang yang pernah menolongku
12.biarlah aku sempat membantu mereka yang memerlukan bantuan ku
13.biarlah aku sempat menjadikan zikir sebagai kata kataku
14.biarlah aku sempat berbakti kepada agama
15. biarlah aku sempat berbakti kepada bangsaku
16.biarlah aku sempat berbakti kepada negaraku
17.biarlah aku sempat menyelamatkan nyawa pesakitku
18.biarlah aku sempat menjadi kebanggaan mereka yang menyayangiku
19.biarlah aku sempat memberatkan timbangan sebelah kanan ku
20.biarlah aku sempat meringankan timbangan sebelah kiriku

dan biarlah aku sempat layak bergelar PENGHUNI SYURGA...............


No comments:

Post a Comment